Tuesday, June 30, 2009

"My Baby"

Pada tarikh (aku ta brape ingat laa)... maybe 4 Jun 2009, i got a new family members...
it's my baby hamster....
hahahah...
niat aku nk beli binatang comey ni daa lame daa,
sejak kawan aku (shukri adam) beli si hamster ni, aku dah teringin nk beli binatang ni, tpi mase tu aku blaja, so, nobody will look after it, so, aku just g ushar2 je dulu dan pada hari khamis, 4 jun tu lah aku g beli hamster nih sebab mase tu tengah cuti sem....takde pape nk buat so aku beli laa "ANAK"2 aku nih......


ni lah hamster aku yg kiri tu jantan, yg kanan tu betina.....
pastu bahagian name...
dah biase dah aku dengar kalo binatang peliharaan,
name yg biase diberikan mesti kiko, lala, nini, ciko...
kalo binatang tu buleh berkata2,
mesti dye kate......
"wei, tkde name vogue ke nak bagi kat aku,"
hahaha
ye lah dah memang tabiat kite kan,
kalu yg bulu putih terus bagi name putih,
kalu yg ade tompok2 sket, terus bagi name tompok..
kenape kalu yg bulu warne kelabu tahik anjing tak bagi nama kelabu tahik anjing?
kan sedap panggil....
"kelabu tahik anjing, meh2 sini, nok bagi makan ni"
(manje je).......
hahahah...
jadi sebagai manusia yg memahami hati haiwan..(ye laah, siot je.)
aku nk bagi name yg vogue sket kat hamster aku nih,
jadih yg jantan tu aku bg nama shaqiqi..
yg betina tu aku bg name shaquana..
jadilah kisah hidup SHAQIQI DAN SHAQUANA...
hahahahahaha....

tp disebalik ni ade sad story yg aku nk bgtau..
huhu..
shaqiqi yg kat dalam gambar tu bukan shaqiqi yg sebenarnye sebab shaqiqi sebenarnya telah menjadi tulang-temulang skang ni...
waaaaaaaaaa..:(
Shaqiqi asal dah mati
sedih gile mase time my hammy tu mati,
ye lah sebab aku yg bunuh dye...
oops( tak sengaja dan amat berasa kesal sampai sekarang)
ye laa, ari tu aku wat kluar laa se both of my hamster to play around with them...
but, i just keep playing with Shaquana and did not pay attention to Shaqiqi..
pastu shaqiqi tu merajok kowt terus pergi lari bawah kaki aku nih..
tp time tu aku mane sedar yg Shaqiqi ade bawah kaki aku,
sekali aku turunkan kaki aku,
preeeeepppp''''
bunyi yg amat asyik didengar (tulang patah)
my gosh, aku terpijak shaqiqi...tpi shaqiqi still alive tp just paralize dari pinggang ke kaki
"aku terus panggil adik aku.."

aku: adik aku pijok shaqiqi ea.
adik aku: owoh, syian dye, bakpe pijok
aku:aku mane tau, aku dop napok, nok wak gane ea..
adik aku: dop auuu..

aku pon tanye ayoh aku..

aku: abah, amin terpijok hamster ea, nok wak gane ea.
abah aku: kekgi ye molek r (berlagok doc)

senangnye jawapan...

aku ni yg penuh rase bersalah dan bersimpati kepada shaquana yg tkde teman terus pergi cari shaqiqi baru padahal ari tu ari jumaat dan semua kedai tutup..

takde.... new shaqiqi is not avaiable that day..

so, aku pon balik dan tengok jew shaqiqi tu menahan kesakitan... tp tibe2 aku tgk shaquana tu gigit ekor shaqiqi sampai putus...
babi punye shaquana, jahat sial, (hahahah)
jadi aku pn asingkan due ekor tu tp aku tk sanggup nk tengok shaqiqi sakit,
so i decided to bagi shaqiqi hidup2 kat kucing aku.. hahahah
tp aku lagi tk sanggup....
last2 keesokan arinya(sabtu),
shaqiqi dengan rasminya mati...
hahahahah...
tk sempat nk menangis, i bought a new shaqiqi...
hehehehe..




tp alot different than the ory but hey...
it's a male, tk de bezanya pon( korang paham2 la ye..)

so skang ni my hamster hidup aman damai, takde lagi kaki2 yg terpijak..
hehehe..
akan aku jage hamster aku ni sebaik mungkin....


p/s: wei, shaquana, beranok laa cepat2... :P

untuk korang yg nk tengok pic Shaqiqi yg mati tu, tunggu post yg baru k...



No comments:

Post a Comment